lördag 21 mars 2015

Hoppas på flora


Snöflingor singlar glest ner när jag kommer ut, en osedvanligt grå dag, tråkigt ljus. Styr kosan mot ÖB för att handla sånt där som är så jäkla tråkigt att köpa men väldigt trevligt att ha - munskölj, tops, balsam... På Östra Farmvägen kommer en av "migranterna" släpande på en låst cykel, av märket Monark hinner jag uppfatta. Stackarn har väl tappat bort sin cykelnyckel. Köttaffären innan Willys har blivit riktigt bra. Den tidigare öststatsfeelingen har bytts ut mot en känsla av saluhall, men de hade väl inte riktigt kommit igång sist jag var där. Efter att plockat åt mig vad jag ska ha strosar jag runt på ÖB ett tag. Kollar in verktygen, tillsynes billigt men med tanke på kvaliteten dyrt som pocker. En burk Heinz tomatsoppa åker i korgen, den är delikat och går ej att hitta på Hemköp eller Coop. Stannar till vid stället med fröpåsar som utgör en formidabel färgprakt. Önskar mig en trädgård. Ett gäng fröpåsar får också åka ner i korgen. Dags att bekämpa tråkigheten. På hemvägen roar jag mig med att gå runt i mitt kvarter och kasta blomsterfrö lite här och där, lite hipps som happs. Åtminstone malvan och lejongapen borde ha en chans att gro tycker jag.