tisdag 29 december 2015

Lyckliga gatan


Rusningstrafik, att man aldrig kan lära sig att tima utflykterna lite bättre... Men fysisk aktivitet och kyla är bra för aptiten, mot Hemköp. Promenerar längs Pilgatan, längs med kv.Quiding som är lika dött som vanligt, det är nästan så man börjar tro att det råder någon slags hemlig verksamhet bakom fasaden. Utanför Entré står två byggjobbare som just gått av sitt skift. De står och hänger på sina cyklar och småpratar innan de ska bege sig olika håll. Just som jag är strax framför dem är de klara med sitt chitchat, lutar sig mot varandra och förenas i en öm kyss. Blir tämligen förvånad. Trodde knappast att det fans några byggarbetarbögar. Ja några såklart, men de är nog inte många, branchen verkar ju ganska macho och fyrkantig. Men det såg ju lite "rart" ut och inte så utstuderat fjolligt. Men så kommer jag att tänka på Village People. Jag kanske är helt fel ute i min uppfattning, det kanske dräller bögar i överflöd inom byggsektorn. Det kanske bara är bögar inom byggsektorn, men då är det nog mest SLM-are kan man tro. Jag tänker att all den där tid byggarbetare tillbringar i omklädningsrum måste ju till slut ha någon slags inverkan på karaktären. Ja ja... För ett litet ögonblick lystes Pilgatan upp av lite passion.