torsdag 21 januari 2016

Kram? Nä.


Arla - dricker kaffe och slötittar på morgon-tv. Vämjelse får mig att byta från fyran till ettan, vill inte förstöra morgonen med att ha den där gräslige Peter Jihde i rutan, enligt mitt tycke ett riktigt kräkpulver, men Jenny Strömstedt gillar jag. Lite mer seriöst på SVT kanske. Tja, med knapp marginal. Det är tydligen "Kramens Dag" idag, vad fan nu det ska betyda, kramiga människor brukar gödsla med sina kramar oansett påbud. Slötittar i Hemköps reklamblad och planerar middag utifrån detta, stekt fläsk med löksås. Mot matbutiken. Nästan lite nervöst, spanar oroligt efter tanten som tar på en. Det är ju "Kramens Dag" och tanten som tar på en måste vara i sitt esse. Ganska kyligt, ganska halt men himmeln är blå och solen skiner ilsket, det var ett tag sedan. Plockar till mig diverse livsmedel i affären och ska till att betala, blir upplyst om att erbjudandet för hälften av varorna börjar först klockan ett, närmare bestämt kl. 13 - 19. Får snällt lägga tillbaks kaviar, citroner och fläsk men får i alla fall med mig rejält med högrev och champinjoner. Skyndar raskt hem innan jag blir kramad.