torsdag 7 juli 2016

Thor - nä / Tour - ja



Tar en liten sushi med mig till parken, från Samurai vill tilläggas, då de är betydligt bättre än Sachi´s vars bitar är mindre och något fisljumna. För årstiden den sedvanliga blandningen av folk och fä - picknickare  soldyrkare, såna som mig, ungar, alkisar och narkomaner. En man iklädd tjock täckjacka ligger och sover på en av bänkarna. Ja, man blir trött i värmen. En liten gosse sitter i dammen och plaskar enfaldigt i vattnet med en plastspade. Avslutar med en cola och en cigg och en cigg till. I allén har en tjomme fått spel med sin gitarr, inlevelsen är total, tur att det iallafall tar sig ett "kreativt" uttryck. Sneddar över torget. Några tjommar på bänkarna i den östra delen befinner sig också i total inlevelse, dock av en mer destruktiv karaktär, men de verkar vara för fulla för att slåss och det är ju tur det. Hemköp, jordgubbarna kostar 80:- kr. kilot. Handlar, går hem, sätter på kaffe. Tv´n surrar i bakgrunden, partiledartal i Almedalen. Jag tar för givet att det är Sverigedemokraterna men blir strax varse att det är Kristdemokraterna. Tja, skillnaden är väl inte så stor. Ebba Busch Thorstår och hasplar ur sig dumhet efter dumhet. Det är fan i mig något av det vidrigaste jag sett och hört på länge, och jag är nog inte ensam i den uppfattningen med tanke på deras opinionssiffror (1,9 procent). Nä nån jävla måtta får det va. Skiftar till kanal 4 och avnjuter kaffet till Tour de France.