torsdag 8 november 2018

Förkyld


Ja, numer är det alltid med tunga steg man tar sig fram längs Ringgatan. Leken har tystnat. Ja, allt är borta och det är bara så. Man får väl skylla sig själv, kunde ha valt Lundavägen istället men det glömde jag. Får väl bara utstå vemmelsen på min väg till Entré. Enligt pressmeddelande har Trianon har lyckats med konststycket att hyra ut 4000 kvm på ovanvåningen till Extremezone AB (hyresavtalet är på tio år) som öppnat actioncenter, d.v.s. klätterväggar, parkour och sånt. "Unikt koncept" enligt Marie Möller, VD Extremezone AB, "helt rätt" säger Olof Andersson VD på Trianon. Tycker det låter lite väl bekant, och det där med lekland känns väl rätt så förlegat. Men vad fan, skiter det sig kan man alltid gå i konkurs. Än så länge har iallafall Trianon gjort en sak rätt, skippat "Plaza". Namnet Entré är inte så dumt om än helt missvisande. "Vakuum" vore o.k., eller kanske Reepaluska Palatset, det är ju faktiskt han som bär skuld för hela styggelsen. Handlar citrus och ingefära, det borde råda bot på förkylningen. Lite rom till en roddy vore nog också bra, men tycker inte att jag har råd. Fredsgatan - trampad och skövlad. Bort till Stadsmissionens secondhand. Idag kostar böckerna en femma styck så jag går igenom varenda volym, hittar inte ett skit förutom Piratens "Bokhandlaren som slutade bada", som jag inte har läst. Förbi Samurai - sushi med ingefära och wasabi to go. Te, honung och vitlök finns hemma, borde vara lämpligt rustad.