måndag 13 juni 2016

Piller

Slår mig ned på kanten till fontänen inne på Entré för att slå en signal, samtidigt som en flaxig yngling slår sig ned bredvid i samma ärende. Fan, inget svar. Samma otur för ynglingen som ringer på tre eller fyra gånger. Han suckar, ger upp ringandet och frågar istället mig: - Vill du köpa piller? Frågar av nyfikenhet vad det är för några, något läkemedelsnamn jag inte känner till men det ska tydligen vara ångestdämpande. Sen ska han prompt visa pillren som han har i en liten påse runt ankeln, helt ogenerat med tanke på alla förbipasserande. Avböjer artigt. -Imorgon får jag får jag Imovane men jag kan fixa vad som helst, fortsätter han och vill absolut ge mig sitt telefonnummer. Ja, han är inte oartig direkt men det hela är liksom inte riktigt min grej. Skaffar mig hellre mina "grejer" den vanliga vägen även om killens kunskaper i farmakologi verkar vara utmärkta. Vi tar adjö, lappen med nummret slänger jag.

Tips: fyra dagar kvar till "Back to Värnhem", 17/6, 18/6 (Värnhemstorget) och den 19/6.