onsdag 31 augusti 2016

Imorgon blir det höst


Ja, man får väl ta chansen medans det fortfarande finns vatten i Rörsjöparkens plaskdamm, man borde kanske smyga ner inatt och ta ett dopp. Tar den sedvanliga promenaden runt kanalen, Drottninggatan - Södra/Östra Promenaden. Slänger lite fröer, satsar på lupiner till nästa sommar. Rundar Slussplan och för variationens skull tar jag Tågmästaregatan fram till Fredriksbergsgatan, sen får det bli Östra Förstadsgatan mot torget. Go Go Grill & Green börjar bli färdigställt, Mc Donalds-stuk på det hela. Synd, lokalen gjorde sig så bra som bar. Hur som helst så har de tänkt öppna på fredag, vilket verkar lite väl optimistiskt tycker jag. Men, vem vet? Och i Systembolagets gamla lokal hör jag att det jobbas för fullt, ett omisskännligt ljud av en vinkelslip då jag går förbi. Ser fram emot ett ICA-Värnhem. Samma ölgubbar som alltid på Broderstugans uteservering, som vid tillfället ligger i skön skugga. Lite för fullsatt bara, annars hade jag nog slagit mig ned. Några skatare plåtar varandra när de trixar utför hubbarna på Värnhemstorget, de flesta trixen slutar pladask i backen men fotona kan nog bli snygga, om än lite förljugna. Annars inget särskilt - det gamla vanliga.

Lite mer från Kroksbäck skatepark och Folkets Park.